Sunday, March 28, 2010

sibuk dengan benda yang patut disibuk.

Hari ini ahad.
setelah berlalunya hari jumaat dan sabtu yang sepatutnya menjadi hari kefree-an ku..
namun..tiba2 dapat seruan dari akak usrah pada malam sabtu untuk berliqa' di 'BD'(baitul dakwah)
ingatkan nak datang ikut taklim je.
tapi rupa-rupanya program tersebut perlu bermalam di 'BD'
aku yang tak bawak baju dah kalut.dah la blom mandi..ngee~
tapi takpe.dapat makan nasik colourful kak wan dan lauk pauk yang menyelerakan.
lebih2 lagi makan talam..sangat mengenyangkan.salah satu sunnah nabi yang aku kagumi.
kelebihan makan talam ni(bukan makan talam ye, makan dalam talam) yang aku tahu..
adalah untuk immunity.bila kita makan dengan sahabat2..tangan kita akan mengeluarkan antibody untuk orang2 yang share makan setalam dengan kita.dan kita pun akan dapat gak.
haa..cmna tu??mungkin ada penjelasan yang lebih jelas yang aku tak tau.betapa kurangnya ilmuku..huhuk.
kelebihan lain..of course la..merapatkan ukhwah..
lain lagi..cepat kenyang.dan menjimatkan duit.bagi yang ingin merancang untuk jimat.
Alhamdulillah banyak input dapat dengan pengisian2 yang dibuat..thx Allah kerana aku antara orang yang layak hadir ke majlis ilmu tersebut.
esok nya..kteorg pegi pesta buku kat PWTC.sangat2 sesak.lebih2 lagi hari tu hari sabtu.byk rombongan budak skola.
aku beli buku ust.Haszrizal..murabbi cinta.
sebenarnya nak beli 1 buku ust.Pahrol..'dimana dia di hatiku'
tajuk sangat menarik.tapi masa nak bayar kat kaunter..line sangat panjang.fuh!
sedey..sebab tak dapat beli..hurm..lain kali memang bole beli.tapi tym2 diskaun ni lagi sedap.hee.
oke.esok nya..iaitu hari aku menulis ni.
pagi.selepas breakfast.tiba2 dapat calling dari wani ajak pegi ceramah 'Alexander adalah zulkarnain' kat fakulti pendidikan.
ntah camne hati aku sangat lembut masa tu pun setuju je.
wani cakap tak ramai orang.sangat tersentuh.sedih.
kalau program hiburan bukan main ramai yang datang.
tapi program islamik??apalagi bila dah takde ganjaran merit..hurm..
alhamdulillah..byk hadir ke majlis ilmu minggu ni.
ceramah tersebut sangat bermanfaat.
lepas habis majlis, aku terus beli buku penulis merangkap penceramah tersebut iaitu Muhammad Alexander.'tajuk yakjuj&makjuj dan bencana di sebalik gunung'
dan sempat mintak sign skali.hehe..
masa sebut nama aku.penulis tu cakap..
"khairunnisa'..perempuan yang cantik"eh..aku terkejut.dia silap cakap.hihi.
lps tu dia betulkan.."perempuan yang baik"
aku pun jawab.."amin.."
i luv it when people says the meaning of my name..^^ia umpama doa..moga2 Allah izinkan aku jadi perempuan yang baik selama aku hidup di dunia ni..(^_^)

2 comments:

Anesa `Aziemah said...

salam..

nisa, enjor reading ur entry..
mok buku ustaz pahrol juak ble? lma dh niat nk memiliki cgek buku tulisan beliau itu..=) tapi, d miri xda glak buku gya..payah, juh kita buka kedai..kongsi modal kta

dedeknom said...

hehe.entry mek ntah papa jak.xmahir gk..bah, jum.siyes!!kmk sgt berminat ngn bisnes kinek.miri nang gya ba zie..mun ku da duit byk mk jak ku bkak kdey islamic.