Friday, July 23, 2010

Uhibbuka Fillah....=)

Bangun pagi lepas solat subuh.
still sleepy!
ingat nak sambung tdo balik..
bunyi mesej kat hp wat tdo aku t'bantut..
but, honestly my fren..bila aku baca mesej tersebut.....aku T_T
this text really touching my heart..
dan aku pon terfikir..masa yang sesuai nak bagi msej2 touching camni semestinya di pagi hari..
sebelum kita memenuhi hari yang bakal ditempuh dengan kebijaksanaan iman masing2..

the text message:
" Dirimu terhias sebagai sebaik2 ciptaan..maka jadikanlah dirimu Nisa' yang boleh menjadi mujahidah, jihad di jalan Allah..jadikanlah dirimu antara fatayat yang dijulang. Cantik dipandang, tetapi susah untuk dipegang. Jadikanlah dirimu gadis manis yang tidakpernah kalah dengan redup panahan mata Adam. cinta remaja kau pinggirkan demi amanah Tuhan. Kalimah 'La taqrobu zina' jadi pegangan.. hanya putera yang terpancar dalam istikharah sebagai jodoh akan mendapat cintamu kerana Allah..dijalan halal dia memimpinmu, demi mencari redha illahi.."

indahnya persahabatan yg dibina atas jalanNya..saling ingat-mengingati menjadi rutin hidup.
aku bukanlah seorang manusia yang kuat ibadah..tetapi lemah imannya.
dan bukanlah terlalu soleh..
dan aku..perlukan ayat2 cinta dari seorang sahabat...
maka satu janji Allah yang aku pegang..
sabda Rasulullah s.a.w:
Antara 7 golongan yang akan mendapat perlindungan Allah, saat dimana tiada perlindungan melainkan perlindunganNya, adalah 2 sahabat yang berkasih sayang kerana Allah. Bertemu dan berpisah keranaNya..

itu yang aku cari..kerana itu aku suka berkumpul bersama mereka yang soleh..biarpun aku kelihatan ganjil disitu..demi mencari kekuatan membimbing hati ini di jalanNya..
Uhibbuka fillah..=)

2 comments:

Anesa `Aziemah said...

turn kmk pulak nangis (terharu) :) ana uhibbuki!

DedeknOm said...

haha. ana uhibbuki tOo!^^