Tuesday, December 1, 2009

Tafsiran cinta^^

what is Love??
where is Love??
why shud Love??
How to Love??
ehem2..dah.aku xnak wat WH question kat cni.
hurm, ada apa dgn cinta?
mencintai & dicintai..mmg membahagiakan.
tapi apa yg lebih membahagiakan adalah apabila cinta kita tidak bertepuk sebelah tangan.
mana nak dapat cinta macam tuh?!
huh~no no no..aku dah puas mengeluh bila orang bukak topic pasal cinta ni..
cinta yang sering jadi perbualan sekeliling ku bukanlah cinta lua biasa.tapi cinta biasa.
apa yang aku cari adalah bukan cinta biasa.mcm tajuk lagu CT Nurhaliza...tapi bukan isi lagunya.

kalau ikut lirik ct:
cintaku bukan d atas kertas
cintaku getaran yang sama
tak perlu dipaksa
tak perlu dicari
kerna ku yakin ada jawabnya

tapi kalau lirik aku:

cintaku boleh--> disebarkan ats kertas, lappy, d mulut, kaki n..blablabla..

cintaku getaran nya -->tak sama.sbb kadang2 naik turun.

perlu dipaksa-->kerna kalau tak paksa..sampai bila2 pon xmulakan.lagi plak naik turun.bukan muat turun(merapu)

perlu dicari-->sbb kita kena cari untuk sampai ke destinasi nya.

kerna ku yakin ada jawabnya-->haa..ni sama!sebab....aku yakin sangat2 DIA pasti membalas cintaku..sememangnya dia maha pengasih lagi maha penyayang..
I LOVE ALLAH s.w.t \(^_^)/


jom sama2 kita menuju ke destinasi cinta illahi...

kalau sblm ni kita asyk muhasabah cinta pada yang dicipta, marila kita muhasabah cinta pada yang pencipta..ku dambakan cintamu ya Allah..T_T


..Ya Allah..ku mohon padamu..izinkanlah hatiku mencintaiMu..
jangan lah Engkau biarkan hati ini mati tanpa cintaMu..
dan tetapkanlah hati ini dalam mencintaimu ya Allah..
amin..

No comments: